Agricultura

Set milions de danys per vent en conreus de les Canàries

03/03/2020

Agroseguro estima que els danys pel vent a l'agricultura canària durant el mes de febrer es traduiran en més de set milions d'euros d'indemnitzacions, que sobretot es dirigiran als productors de plàtan, però també a altres d'alvocat, papaia, patata i plantes ornamentals.


En un comunicat, l'Agrupació Espanyola d'Entitats Asseguradores de les Assegurances Agràries Combinades (Agroseguro) ha precisat que el temporal de vent i calima entre els dies 22 i 26 de febrer és el que ha provocat més danys, tot i que també al·ludeix als efectes de la intensitat del vent dels dies 3 i 6 d'aquest mes.


Fins a la data, l'entitat ha rebut sinistres corresponents a 4.700 hectàrees i ja està treballant en la planificació de les taxacions, per la qual cosa considera "important que els assegurats enviïn els comunicats de sinistre al més aviat possible".


Ha subratllat que han reforçat la xarxa de pèrits ?que ja té 20 pèrits? per agilitzar les tasques de taxació dels danys, que preveuen que finalitzarà el 20 de març vinent.


La línia de l'assegurança de plàtan cobreix els danys per caiguda de plantes, defoliació intensa dels plataners i perjudicis tant en la qualitat del carràs com de la planta filla, i en hivernacles, murs de tallavent i sistemes de reg.