Al dia

La producció de la indústria alimentària s'acosta als 140.000 M€

22/09/2022

La indústria espanyola d'alimentació i begudes va recuperar el 2021 gran part de la seva activitat i ja és a prop d?absorbir l?impacte de la crisi ocasionada per la pandèmia, segons l?Informe Econòmic de la Federació Espanyola d'Indústries d?Alimentació i Begudes (FIAB), que recull les principals magnituds del sector durant el passat any.


Entre les dades principals d'aquest informe es destaca que la producció de la indústria alimentària va anotar un creixement del 5,3 % respecte al 2020: l'equivalent a 139.655 M€. Així mateix, el valor afegit brut (VAB) el 2021 es va xifrar en 26.660 M€, amb un creixement de l'11,2 %.


Tot i això, i malgrat els esforços per acostar-se a la plena recuperació, el sector ha vist retrocedir el seu nombre d'empreses fins a les 30.260. Les estructures empresarials més petites han estat les més afectades, amb la desaparició de 313 pimes.


Pel que fa al mercat internacional, es destaca la seva bona evolució amb unes vendes de 38.202 M€, xifra que suposa un 6,7 % més en volum i un 12,2 % més en valor. Tot i els desafiaments globals, les empreses veuen en la internacionalització una oportunitat per millorar la seva competitivitat i ja són 19.342 les empreses del sector que exporten.