Ramaderia

Les exportacions d'oví creixen un 45 % en 10 anys

11/02/2020

Les exportacions del sector oví i cabrú espanyol han pujat un 45 % en l'última dècada, i han passat de 31.000 a prop de 45.000 tones en aquest període, cosa que demostra la "vocació exportadora" i el prestigi d'aquests productes.


Ho ha assegurat avui el president de la Interprofessional de l'oví i el cabrú (Interovic), Raúl Muñiz, durant la seva participació en un seminari organitzat per aquesta organització en el qual ha recordat que continuen treballant per obrir nous mercats.


De fet, el Japó ha homologat fa poc 12 empreses del sector per exportar, i esperen obrir mercat enguany a la Xina i Singapur.


D'altra banda, el director d'Interovic, Tomás Rodríguez, ha destacat la importància del pla estratègic que la Interprofessional està desenvolupant, tant a escala nacional, per incrementar el consum d'aquesta carn, com internacional, per buscar nous consumidors. A més, ha assenyalat que el sector ha passat de facturar 1.500 milions d'euros el 2010 a estar per sobre dels 2.000 milions actualment.


Una altra de les qüestions principals que s'han tractat és la pròxima renovació de l'extensió de norma, que s'enfronta a reptes com la sostenibilitat del sector i la posada en valor de les més de 150.000 famílies que hi treballen.


D'altra banda, el responsable de la plataforma Carne y Salud, José Manuel Álvarez, i l'especialista en nutrició i medicina esportiva Antonio Escribano han analitzat la informació i els "continus" atacs contra el consum de carn que s'estan succeint.


En la "major part dels casos", es tracta d'informació "esbiaixada" i l'estan fent servir grups amb "clars interessos" en contra de la carn, han indicat.