R+D+i

Làctics sense llet, l'invent del CSIC que arriba al consumidor

20/02/2020

La hidròlisi de l'ou, una tècnica ideada per científics espanyols que permet fabricar aliments sans i molt proteics, però sense greixos ni sucres, ha arribat al mercat de la mà de l'empresa familiar gallega Granja Campomayor.


Saude, com han batejat aquest nou aliment, va sorgir als laboratoris de l'Institut d'Investigació en Ciències de l'Alimentació del CSIC, de la mà de les investigadores Marta Miguel i Marta Garcés.


El 2012, aquestes científiques van idear la hidròlisi enzimàtica de l'ou, un procés que permet trencar les proteïnes de la clara de l'ou en fragments més petits, "una cosa semblant al que passa durant la digestió gastrointestinal", ha explicat Garcés a la roda de premsa de presentació del producte.


"Aquest procés, a més de facilitar la digestió, permet obtenir uns pèptids amb les mateixes propietats i els aminoàcids de l'ou, però amb textures diferents. El resultat és un aliment nou amb les mateixes propietats i nutrients que l'ou, però sense greixos saturats, sense lactosa i sense sucre".


I tot i que aquest nou aliment s'ha creat a partir de l'ou, no té ni gust ni olor ni color, però permet aconseguir tota mena de textures, pràcticament les mateixes que s'obtenen amb la llet i els derivats làctics, però sense fer servir aquest producte.


El resultat és un aliment semblant a la llet "que no té gust de llet ni d'ou", cosa que el converteix en un ingredient "versàtil", perfecte per fabricar productes dolços i salats, com ara iogurts, batuts, còctels, gelats, nata i salses, i fins i tot "snacks" cruixents, però saludables, ha explicat Miguel.