Agricultura

El Govern destina 23 milions a contractar treballadors del camp

02/04/2020

El Ministeri de Treball i Economia Social destinarà 236 milions d'euros perquè els ajuntaments puguin contractar prop de 200.000 treballadors del camp que hagin acabat de treballar en altres campanyes agrícoles.


El Ministeri ha informat aquest dimecres en un comunicat que aquests fons del Programa de Foment de l'Ocupació Agrària es distribuiran a través del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) i que les persones beneficiades treballaran en els serveis bàsics que determinin els consistoris.


Es tracta, d'aquesta manera, de garantir la renda a les persones que treballen al camp per fixar la població en zones que depenen de l'agricultura; mantenir l'activitat agrària, bàsica per assegurar el proveïment d'aliments durant la crisi del coronavirus, i afavorir la recuperació dels ajuntaments quan passi la pandèmia.


L'acord de repartiment d'aquests fons anuals en set comunitats autònomes es va assolir en una taula de diàleg en la qual van participar el SEPE, les organitzacions COAG i ASAJA, i els sindicats UGT i CCOO, segons el Govern espanyol.


El Ministeri de Treball i Economia Social ha volgut "posar en valor el sector agrícola, que s'ha mostrat solidari, responsable i estratègic per a la societat en un moment excepcionalment delicat"