Agricultura

Comença la taxació de raïm afectat per la pedra

09/09/2019

Agroseguro ha començat a fer lataxació definitivade les plantacions de raïm de vi afectades per la pedra que va caure el 26 d'agost aLa Rioja, Navarra i Àlaba.Segons ha detallat Agroseguro en una nota, els conreus d'aquestes comunitats s'han vist afectats per les gelades tardanes que es van registrar els primers dies del mes de maig i per intenses i reiterades tempestes de pedra.


L'última calamarsada, que va caure el 26 d'agost, va afectar2.500 hectàreesassegurades d'aquest conreu a la comarca de la Rioja Alta. En total, les gelades i la pedra han danyat en aquest àmbit geogràfic una superfície de prop de17.200 hectàrees assegurades de raïm de vi,repartides entre gairebé 30.000 parcel·les.


La Rioja és la comunitat que més superfície assegurada afectada acumula, amb gairebé 9.300 hectàrees, seguida de Navarra, amb prop de 4.800 hectàrees i de la província d'Àlaba, que en té3.200. Dilluns passat, 2 de setembre, un total de41 pèritsvan començar les tasques de taxació definitiva dels danys, que es preveu que s'acabin el 20 de setembre.


Agroseguro és el sistema espanyol d'assegurances agràries combinades que ofereix cobertura al sector agrari pel que fa als danys causats en les produccions agrícoles i ramaderes per sinistres de diversa naturalesa. Lescondicions climàtiques extremes i canviants, i els perjudicials efectes que tenen en les collites, evidencien la conveniència de protegir les explotacions amb una assegurança agrària que permeti fer front aaquestes situacions, ha recordat Agroseguro.