Gairebé dues desenes de companyies del sector de les telecomunicacions i de marques d'electrònica, entre elles gegants de la indústria com Qualcomm, Orange, Mitsubishi o Panasonic, han publicat una guia per ajudar empreses de la Unió Europea (UE) a aprofitar tecnologies com el 5G o l'internet de les coses (IoT). D'un procés coordinat pel Comitè Europeu de Normalització Electrotècnica (CENELEC) i el Comitè europeu per a l'Estandardització (CEN) des del 2017, ha sorgit aquesta guia, que recull una "visió de consens sobre els principis de les llicències per a estàndards mòbils".
El document busca "animar més empreses europees a aprofitar les immenses oportunitats econòmiques que creen el 5G i l'internet de les coses, amb un valor estimat d'11.100 bilions d'euros anuals per a l'any 2025, i "convertir Europa en l'ecosistema d'innovació digital líder al món". La coordinadora de l'elaboració del document, Kerry Miller, va dir en un comunicat que l'èxit d'aquestes dues tecnologies depèn de com les implementin els fabricants de hardware, i va senyalar que la guia vol "ajudar més empreses a navegar i entendre el procés de llicències de les patents essencials". "Aquesta és l'única manera en què podem construir i consolidar un autèntic ecosistema europeu d'innovació", va afegir.
La guia conté principis de negociació de llicències de patents essencials, indicacions sobre pràctiques habituals en el sector i una secció de preguntes i respostes sobre les qüestions que poden interessar a les empreses quan s'endinsen en aquest mercat. EFEAGRO