La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural de Castella i Lleó ha iniciat l'autorització de préstecs als agricultors i ramaders afectats per la sequera durant el 2019 per un valor de 354 milions d'euros, ha anunciat el titular d'aquest departament, Jesús Julio Carnero.
"S'ha autoritzat un primer lot de sol·licituds corresponents a 8.866 sol·licitants que compleixen els requisits, i aquest conjunt de peticions comportarà la formalització de préstecs per un import màxim de 354 milions d'euros", ha manifestat Carnero, segons han informat fonts de la Conselleria en un comunicat.
Aquests préstecs sorgeixen de la necessitat de pal·liar els efectes de finançament provocats en les explotacions agrícoles i ramaderes de Castella i Lleó per la sequera del 2019.
Els crèdits es podran fer servir per amortitzar una part o la totalitat dels que ja es van concedir per la sequera del 2017. Els préstecs individuals podran ser d'un màxim de 40.000 euros per beneficiari i un mínim de 6.000 euros, per un període de cinc anys amb la possibilitat d'un any de carència.
Els beneficiaris tenen un termini de tres mesos des que rebin la notificació per formalitzar-la, tot i que la mesura que s'acaba de resoldre es podrà oficialitzar fins a finals de febrer de l'any que ve. La Conselleria finançarà tots els interessos per als beneficiaris que tinguin subscrita una assegurança agrària o la meitat dels interessos per als qui no la tinguin i es comprometin a subscriure-la.
Els préstecs no tenen comissió d'obertura i no es poden vincular a la contractació de cap producte financer, domiciliació de rebuts, domiciliació del pagament d'ajudes, o un altre concepte diferent del de l'obtenció de garanties.
Aviat es faran noves resolucions de sol·licituds en les qual ara s'estan resolent incidències, han detallat aquestes fonts. Per províncies, les 8.866 sol·licituds aprovades n'inclouen 774 a Àvila; 1.565 a Burgos; 1.060 a Lleó; 1.025 a Palència; 1.386 a Salamanca; 622 a Segòvia; 559 a Sòria; 1.273 a Valladolid, i 602 a Zamora.