CaixaBank ha signat un acord de col·laboració amb la Plataforma Tecnològica del Vi amb l'objectiu de posar en marxa línies de cooperació conjuntes que contribueixin a promoure la innovació en el sector vitivinícola. A partir d'aquest conveni, que CaixaBank articula a través d'AgroBank, la seva línia de negoci dirigida al sector agrari, es promouran diferents accions i activitats orientades a tot el col·lectiu professional que està vinculat directament o indirectament a l'activitat del sector del vi.
La signatura del conveni ha estat a càrrec de Carme Sabrí, directora d'AgroBank, i Mireia Torres, presidenta de la Plataforma Tecnològica del Vi. Aquesta col·laboració posa de manifest el compromís d'ambdues entitats de donar suport a les necessitats particulars del sector vitivinícola i impulsar la innovació com a motor de la seva activitat econòmica. L'acord es materialitzarà a través de sessions, jornades o reunions conjuntes en les quals s'oferirà formació en matèria d'innovació, es divulgaran projectes d'R+D+i i es posaran a la disposició del sector els productes de finançament que des d'AgroBank s'ofereixen per promoure la inversió de les empreses vitivinícoles en innovació.
L'acord de col·laboració, a més, contempla la participació de CaixaBank en el Premi PTV d'Innovació, que té com a objectiu donar visibilitat i posar en valor l'activitat innovadora dels socis de la Plataforma Tecnològica del Vi, a través del reconeixement als seus projectes d'R+D+i, consorciats o individuals, desenvolupats tant en l'àmbit nacional com internacional. En aquesta edició, el Premi PTV d'Innovació inclourà un Premi -en metàl·lic- a la categoria "Jove Investigador" que anirà destinat a reconèixer i impulsar la producció científica del sector del vi al nostre país i que estarà patrocinat per Agrobank. La PTV també concedirà aquest any un "Premi Honorífic", dirigit a grans professionals del sector amb una trajectòria notable en l'àmbit de la innovació.
Entenent la Innovació com l'única via per millorar la competitivitat dels vins espanyols, neix la Plataforma Tecnològica del Vi l'any 2010. Un punt de trobada i oportunitat única, perquè tots els agents del sector unin forces en el camp de la R+D+i i impulsar una xarxa de cooperació empresa-ciència.
Actualment, la PTV està formada per més de 170 socis, entre els quals es troben cellers, empreses del sector auxiliar vitivinícola, Centres de Recerca, Universitats i altres Associacions.
En els seus quatre anys de vida, AgroBank, la línia de negoci de CaixaBank dirigida al sector agrari, ha consolidat el seu lideratge en aquest segment i té com a clients un de cada quatre agricultors espanyols. La proposta de valor d'AgroBank combina el desenvolupament dels millors productes i serveis adaptats a les peculiaritats dels agricultors, ramaders o cooperativistes, juntament amb un assessorament pròxim i integral, no només amb el suport financer sinó també des de la planificació conjunta, l'ajuda a la formació i l'especialització per oferir un servei realment útil.
AgroBank compta amb gairebé 1.000 oficines pròpies, 3.000 professionals amb un alt coneixement del sector i duu a terme accions d'impuls al sector, com jornades tècniques o signatura d'acords amb organitzacions de rellevància. A més, a través de la Càtedra AgroBank sobre Qualitat i Innovació en el sector Agroalimentari, juntament amb la Universitat de Lleida, desenvolupa accions com el premi a la millor tesi doctoral, seminaris i cursos específics.