CaixaBank i l'empresa extremenya Nuevos Cultivos Agrarios han signat la renovació del conveni per al finançament de les inversions que es duguin a terme al territori en les explotacions agràries vinculades al cultiu del festuc.
Així, mitjançant la seva línia de negoci agrari, AgroBank, CaixaBank ofereix als productors un préstec de finançament d'inversions en plantacions de cultius llenyosos que s'adapta perfectament a la realitat temporal d'unes explotacions que requereixen un període de quatre anys abans de la primera collita i que necessiten terminis amplis per poder afrontar les inversions.
L'empresa Nuevos Cultivos Agrarios, ubicada a Navalmoral de la Mata, s'ha convertit en un dels grans dinamitzadors del mercat del festuc a Extremadura. A través del seu model de negoci, és present en totes les fases del cultiu, des de la venda de la planta a l'agricultor, passant per la compra de la producció als agricultors per processar-la a les seves instal·lacions d'Extremadura i fins a la venda del festuc processat, en diferents formats i dividit en partides ecològiques o convencionals.
L'acord suposa un gran avantatge per als petits productors, perquè els facilita el finançament amb un crèdit adaptat a les característiques de producció de l'arbre del festuc. Així, amb aquest conveni amb AgroBank, s'aporta una solució de finançament específic per a les noves explotacions, cosa que ha de permetre ampliar el nombre de productors a les regions d'Extremadura i Castella-la Manxa.