Durant els passats 22 a 25 de setembre, es va cele- brar presencialment a Jaén la Fira Internacional de l'Oli d'Oliva i les Indústries Afins, Expoliva, en la qual AgroBank va voler ser present amb un estand en su- port del sector olivarer.
L'agenda en el certamen andalús va estar plena de diferents activitats, com la celebració del Comitè d'AgroBank de la DT Andalusia Oriental i també la signatura de dos convenis, un amb l'empresa Agríco- la Cordobesa i un altre amb la cooperativa DCOOP, amb l'objectiu de desenvolupar projectes i iniciatives de manera conjunta.
Així mateix, AgroBank va celebrar un dinar al qual van assistir tots els presidents de les cooperatives d'Andalu- sia Oriental, com també Carmen Crespo i Ana Correde- ra, consellera i viceconsellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Desenvolupament Sostenible de la Junta d'An- dalusia, respectivament, i altres referents del sector oli- varer.
El segon gran certamen que s'ha pogut celebrar novament després de la pandèmia va ser la Fira Internacional del Sector Hortofructícola, Fruit Attraction, que va tenir lloc del 5 al 7 d'octubre a Madrid. AgroBank va organitzar una àmplia agenda d'activitats i esdeveniments al seu estand, que es va convertir, una edició més, en punt de trobada per a productors, cooperativistes i empreses.
Igual que a Expoliva, AgroBank va organitzar el Racó de la Innovació, iniciativa dissenyada per ajudar les em- preses a difondre els seus projectes més innovadors, i es va aprofitar l'ampli ressò que genera aquest certa- men per presentar l'informe del sector agroalimentari que elabora anualment CaixaBank Research.
Aquest estudi s'ha convertit en un informe de referència i consulta per als professionals, ja que fa una àmplia radiografia de la situació de l'entorn agrari.
Una altra de les activitats protagonistes de l'estand d'AgroBank a Fruit Attraction va ser el reconeixement al sector en la primera edició dels Premis d'Economia Sostenible, iniciativa de CaixaBank juntament amb la Cadena Ser i La Voz de Almería, guardons que s'han lliurat fa poc al Teatre Cervantes d'Almeria.